בחירת פתרון התקשורת המתאים היא לעיתים קרובות מה שעושה את ההבדל בין הצלחה וכישלון של העסק. בהקשר הזה, השאלה שחוזרת על עצמה אצל עסקים רבים בארץ ובעולם היא האם עדיף מרכזייה וירטואלית בענן או רכישת מרכזיית טלפון IP. מצד אחד, מרכזיה וירטואלית מציעה יתרונות רבים עבור עסק שרוצה להשתחרר מהמיקום הגיאוגרפי והמגבלות הפיזיות. מצד שני, גם למרכזיות טלפון IP יש את היתרונות שלהן.

ההבדל העיקרי בין מרכזייה וירטואלית בענן או רכישת מרכזיית טלפון IP הוא טכנולוגי. בעוד מרכזיות טלפון פועלות על חיוג טלפוני רגיל, מרכזיה וירטואלית בענן פועלת על בסיס חיבור לאינטרנט. בגלל החיבור באמצעות האינטרנט, אפשר גם לנצל את המרכזיה הוירטואלית על מנת להתמודד עם סוגים שונים של יישומים, סוגי קבצים, פריטי מידע, דרישות גיבוי ואבטחה וכן הלאה.

איזה שירותים מקבלים בכל סוג של מרכזיה?

מה שחשוב לזכור הוא שמרכזיה מקומית לא מסוגלת לספק את אותם שירותים של טלפוניה בענן. זה נכון שיש המון עסקים שכבר קיימת אצלם מרכזיה כזו והם לא רוצים להשקיע את המשאבים הנדרשים בהחלפת תשתית האינטרנט לזו שתאפשר מרכזיה וירטואלית בענן, אך כדאי גם להם לחשוב על הטווח הארוך.

מעבר לכך, מרכזיות IP מקומיות בדרך כלל מוגבלות באיכות הקול בהשוואה לשירותי הענן. אם מלכתחילה משתמשים בציוד ניתוב מתקדם ובפתרונות תקשורת שעולים בקנה אחד עם הצרכים המעודכנים של העסק, לא אמורה להיות בעיה לקבל שיחות באיכות HD גם אל מרכזיה וירטואלית בענן. מטבע הדברים, זה שיקול קריטי עבור בעלי עסקים שנדרשים להפעיל מערך שיחות נכנסות ויוצאות.

כך בוחרים את המרכזיה הנכונה

כדאי לבעלי עסקים לקבל החלטה לגבי מרכזייה וירטואלית בענן או רכישת מרכזיית טלפון IP על פי מפרט טכני. במקביל, רצוי גם לבצע השוואת מחירים ולהבין את המשמעות מבחינת עלויות הקמה ותחזוקה.

לבסוף, אפשר להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי הבחירה הנכונה עבור העסק. ברוב המקרים, לבעלי המקצוע יהיה את הניסיון ואת הרקע הנדרשים כדי לעזור לעסק לקבל החלטה.